Το iPad έχει κατακτήσει και στις επιχειρήσεις συµβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχηµένη ψηφιακή τους µεταµόρφωση. Αξιοποιώντας την ασύγκριτη ευελιξία του iOS και επεκτείνοντας τις ήδη πανίσχυρες δυνατότητές του, αναρίθµητες εταιρείες σε όλο τον κόσµο έχουν εισάγει το iPad σε κάθε τοµέα των δραστηριοτήτων τους, καθιστώντας την εργασία πιο δηµιουργική, πιο αποδοτική, αλλά και πιο ευφάνταστη από ποτέ! Με µία τόσο λαµπρή επαγγελµατική σταδιοδροµία, το iPad δεν θα µπορούσε παρά να είναι απαραίτητο συστατικό για κάθε επιτυχηµένο success story! Το iPad είναι ο ιδανικός συνεργάτης σε κάθε επιχείρηση καθώς εκατοντάδες επιτυχηµένα παραδείγµατα επιβεβαιώνουν τις αξεπέραστες επαγγελµατικές του ικανότητες. Πίσω από το καθένα από αυτά «κρύβεται» η εµπιστοσύνη που έδειξαν στο iPad οι εταιρείες που το επέλεξαν.

Επαγγελµατικές βάσεις

Ξεκίνησε να εργάζεται σκληρά από την πρώτη στιγµή που «γεννήθηκε». Πολύ γρήγορα αντικατέστησε το επαγγελµατικό χαρτοφύλακα, βρέθηκε στη θέση του συνοδηγού στα επαγγελµατικά οχήµατα, ανέβηκε στις έδρες των εκπαιδευτικών και των δικαστικών αιθουσών, περιπλανήθηκε στους διαδρόµους των βιοµηχανιών, των εργοστασίων και των νοσοκοµείων, ενώ κατέκτησε ακόµη και τα πιλοτήρια των µεγάλων επιβατικών αεροσκαφών. Το iPad είναι ο ιδανικός συνεργάτης σε κάθε επιχείρηση καθώς εκατοντάδες επιτυχηµένα παραδείγµατα επιβεβαιώνουν τις αξεπέραστες επαγγελµατικές του ικανότητες. Πίσω από το καθένα από αυτά «κρύβεται» η εµπιστοσύνη που έδειξαν στο iPad οι εταιρείες που το επέλεξαν. Αυτή όµως δεν είναι τυχαία, καθώς η Apple έχει φροντίσει να θέσει όλες τις απαιτούµενες βάσεις: Το iOS έχει όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ασφαλείας που εξασφαλίζουν την αποτελεσµατική προστασία των δεδοµένων, ενώ διαθέτει ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να διευκολύνεται η αποµακρυσµένη διαχείριση των συσκευών, η γρήγορη ένταξή τους στο επιχειρησιακό περιβάλλον, αλλά και η εύκολη αξιοποίησή τους από το ανθρώπινο δυναµικό. Παράλληλα, η Apple παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία και βοηθήµατα, αλλά και τη Swift - µία εντελώς νέα γλώσσα προγραµµατισµού, ώστε οι developers να αναπτύσσουν πολύ εύκολα ειδικές εφαρµογές, που καλύπτουν απόλυτα τις ξεχωριστές ανάγκες κάθε επιχείρησης. Είναι εύλογο λοιπόν το iPad να πρωταγωνιστεί στη ψηφιακή µεταµόρφωση των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το µέγεθός τους ή τον τοµέα των δραστηριοτήτων τους!

Αεροπορικές εταιρείες

Μετά από ενδελεχείς δοκιµές εν πτήσει και την απαραίτητη έγκριση της αµερικανικής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (FAA), άναψε το πράσινο φως για την είσοδο του iPad στα πιλοτήρια των µεγάλων επιβατικών αεροσκαφών, αντικαθιστώντας περίπου 20 κιλά λειτουργικών εγχειριδίων, χαρτών πτήσεως και προσέγγισης, αλλά και πολλών ακόµη βοηθηµάτων αεροπλοήγησης, που είναι απαραίτητα σε κάθε πιλότο. Μόνο στη United Airlines(UA) το iPad εκτιµάται ότι επέτρεψε την εξοικονόµηση 16 εκατ. σελίδων χαρτιού κάθε χρόνο. Με το βάρος τους να αφαιρείται από τα αεροσκάφη, υπολογίζεται ότι κατέστη δυνατή η εξοικονόµηση περισσότερων από 1,2 εκατ. λίτρων καυσίµων σε ετήσια βάση! Ο ρόλος του iPad όµως δεν περιορίζεται µόνο στο πιλοτήριο, αφού µπορεί να διευκολύνει και το πλήρωµα. Η EVA Airways ανέπτυξε ένα εξελιγµένο σύστηµα παροχής πληροφοριών για την καµπίνα των αεροσκαφών της, που επιτρέπει στο πλήρωµα να γνωρίζει τις ειδικές προτιµήσεις των επιβατών, να υποβάλλει τις παρατηρήσεις του, αλλά και να καταγράφει οποιοδήποτε περιστατικό - χρησιµοποιώντας ακόµη και την κάµερα του iPad.

Οινοποιία και εστίαση

Χώµα, νερό, ήλιος και αµπέλια. Αυτά είναι τα βασικά «συστατικά» που κρύβονται πίσω από κάθε κρασί. Για να γίνει όµως αυτό ξεχωριστό απαιτούνται πολλές ανθρώπινες παρεµβάσεις, όπως το κλάδεµα, η λίπανση, η χορτοκοπή, αλλά και η συνεχής παρακολούθηση. Χρησιµοποιώντας ένα iPad και την εφαρµογή AgCode, το ανθρώπινο δυναµικό της Jordan Vineyard & Winery µπορεί να διαχειριστεί όλες αυτές τις εργασίες και να καταγράψει τα αποτελέσµατά τους, όποτε και όπου αυτό είναι απαραίτητο. Όταν ολοκληρωθεί ο τρύγος, το iPad βοηθάει τη Jordan να παρακολουθήσει τη διαδροµή του κρασιού από τις δεξαµενές στα βαρέλια και από εκεί στη γραµµή εµφιάλωσης. Όσο για το τµήµα πωλήσεων της εταιρείας, το µόνο που χρειάζεται σε κάθε συνάντησή του µε τους πελάτες είναι ένα µπουκάλι κρασί, ένα τιρµπουσόν καθώς και ένα iPad µε τις κατάλληλες παρουσιάσεις στο Keynote. Κάπως έτσι ολοκληρώνεται η διαδροµή ενός καλού κρασιού από το οινοποιείο στο εστιατόριο. Όσοι µάλιστα δειπνήσουν στο τελευταίο δεν αποκλείεται να επιλέξουν το γεύµα τους µε τη βοήθεια ενός iPad. Ακριβώς αυτό συµβαίνει στα καταστήµατα της αλυσίδας Carmel Café, όπου δεν υπάρχουν χάρτινοι κατάλογοι. Το menu προσαρµόζεται διαρκώς ώστε να περιλαµβάνει προτάσεις µε εποχιακά υλικά, ενώ οι πελάτες ολοκληρώνουν τη παραγγελία τους αγγίζοντας τη φωτογραφία µε το πιάτο της επιλογής τους. Στο Carmel Café όµως το iPad βρίσκεται και στους πάγκους της κουζίνας. Οι σεφ λαµβάνουν απευθείας σε αυτό τις παραγγελίες και εκτελούν την καθεµία από τις 160 διαφορετικές συνταγές σύµφωνα µε τις εκάστοτε επιθυµίες των πελατών.

Βιοµηχανίες αυτοκινήτων και µοτοσικλετών

Οι µοτοσικλέτες της Ducati µε την άριστη µηχανική τους, τις γρήγορες ταχύτητές τους και το πρωτοποριακό τους design, θεωρούνται δικαίως dream machines. Όταν λοιπόν η εταιρεία χρειάστηκε την ιδανική πλατφόρµα πωλήσεων που θα ήταν ικανή να ανταποκριθεί στο φηµισµένο brand της, τότε επέλεξε το iPad. Με αυτό και τη βοήθεια ενός ειδικά σχεδιασµένου app, οι διανοµείς της Ducati σε 88 χώρες µπορούν εύκολα να διαχειριστούν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να υποβάλλουν παραγγελίες, αλλά και για να παρακολουθήσουν την πορεία αυτών, από τη γραµµή παραγωγής έως και τη στιγµή της παράδοσής τους στον πελάτη. Με τη χρήση διαφόρων λειτουργιών της εφαρµογής, οι dealers µπορούν µεταξύ άλλων να «κατασκευάζουν» µαζί µε τον πελάτη την τέλεια µηχανή, αλλά και να επιλέγουν τα καταλληλότερα αξεσουάρ. Εξίσου σηµαντικό ρόλο έχει το iPad και στη Sonic Automotive, έναν από τους µεγαλύτερους διανοµείς στις ΗΠΑ µε περισσότερες από 250.000 πωλήσεις νέων και µεταχειρισµένων αυτοκινήτων ετησίως. Οι συνεργάτες της εταιρείας χρησιµοποιούν την custom εφαρµογή Virtual Lot για να αναζητήσουν το ιδανικό αυτοκίνητο για κάθε πελάτη, όχι µόνο στο δικό τους σηµείο πώλησης, αλλά σε όλο το δίκτυο. Μία άλλη custom εφαρµογή έχει επιταχύνει σηµαντικά την εκτίµηση των µεταχειρισµένων οχηµάτων, αφού επιτρέπει στους πωλητές της εταιρείας να φωτογραφήσουν το κάθε αυτοκίνητο, να συλλέξουν στοιχεία όπως το VIN και τα χιλιόµετρα που έχουν διανυθεί, αλλά και να σηµειώσουν οποιεσδήποτε παρατηρήσεις. Η Sonic έχει απλοποιήσει και το service, αφού µε µία άλλη εφαρµογή γίνεται η συλλογή των στοιχείων και δίνεται η εντολή επισκευής ή ελέγχου, απευθείας από το αυτοκίνητο, χωρίς ο πελάτης να χρειαστεί να προσέλθει σε κάποιο γραφείο.

Υγειονοµική περίθαλψη

Σε µία µονάδα αντιµετώπισης επειγόντων ιατρικών περιστατικών στο St Louis του Μισούρι, ένα iPad χρησιµοποιείται για να καταγράψει όλα τα ιατρικά στοιχεία που αφορούν τους ασθενείς, από την πρώτη στιγµή που γίνεται η εισαγωγή τους έως και τη στιγµή της πλήρους ανάρρωσής τους. Όλα γίνονται µε τη βοήθεια της εφαρµογής drchrono EHR app: Οι γιατροί και οι νοσηλευτές δηµιουργούν ειδικές φόρµες, ώστε να µπορούν να εισάγουν εύκολα και γρήγορα τα αποτελέσµατα κάθε εξέτασης στο iPad  - χωρίς ποτέ να χρειαστεί να καταφύγουν στη χρήση κάποιου desktop ή φορητού υπολογιστή. Στον ψηφιακό φάκελο κάθε ασθενή «χωράνε» φυσικά και οι ακτινογραφίες του. Οι γιατροί δε διστάζουν να χρησιµοποιούσαν το iPad για να δείξουν στους ασθενείς τα κατάγµατά τους, ενώ όποτε είναι απαραίτητο στέλνουν µε ένα άγγιγµα του δαχτύλου τις ακτινογραφίες στους αρµόδιους ορθοπεδικούς. Κάτι ανάλογο γίνεται και στα νοσηλευτικά κέντρα της Mayo Clinic, όπου συνολικά 15.000 iOS συσκευές (!) επιτρέπουν στους γιατρούς να βρίσκονται πάντοτε στο πλάι των ασθενών. Με ένα άγγιγµα της οθόνης µάλιστα και χάρη στην εφαρµογή Synthesis Mobile, οι γιατροί µπορούν να ενηµερώσουν άµεσα τους νοσηλευτές για οποιαδήποτε αλλαγή της θεραπευτικής αγωγής, ενώ µε την εφαρµογή Mayo Clinic Patient, οι ασθενείς µπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση ανά πάσα στιγµή στα αποτελέσµατα των εξετάσεών τους, αλλά και να ανταλλάσσουν µηνύµατα µε τους θεράποντες ιατρούς τους.

Κατασκευαστικές εταιρείες

Όταν ο Julian Clayton της Crescent Construction Services θέλει να ελέγξει ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο ή να συµβουλευθεί ένα ηλεκτρικό διάγραµµα, δεν χρειάζεται να ξετυλίξει µία σκονισµένη στοίβα χαρτιών. Απλά, ρίχνει µία γρήγορη µατιά στο iPad του. Η µεγάλη, ευκρινής και φωτιζόµενη οθόνη του, καθιστά εύκολη την ανάγνωση σηµειώσεων και την προσεκτική εξέταση κάθε τεχνικού σχεδιαγράµµατος ακόµη και σε σκοτεινούς χώρους. Την ίδια στιγµή, οι µηχανικοί της εταιρείας υποβάλλουν τυχόν παρατηρήσεις απευθείας στο iPad, το οποίο επίσης τους βοηθάει να συλλέξουν πολύτιµα δεδοµένα µε τις φωτογραφίες και τα βίντεο της κάµεράς του. Την ίδια στιγµή στα εργοτάξια της Bechtel, µίας εταιρείας που ειδικεύεται στις κατασκευές µεγάλων έργων, η εφαρµογή Concrete Monitor επικοινωνεί ασύρµατα µε εκατοντάδες αισθητήρες για τη συλλογή στοιχειών που βοηθούν στην παρακολούθηση της πήξης αµέτρητων τόνων τσιµέντου. Μία άλλη εφαρµογή που λειτουργεί σε συνδυασµό µε το Autodesk 360 Mobile, επιτρέπει στους µηχανικούς της Bechtel να ενσωµατώσουν τα σχεδιαγράµµατα µηχανολογικών, ηλεκτρικών και υδραυλικών συστηµάτων πάνω σε πραγµατικές εικόνες κάθε µεγάλης κατασκευής.

 

Παρασκευαστές αναψυκτικών και τροφίµων

Για να µπορούν να απολαµβάνουν οι καταναλωτές το αγαπηµένο τους αναψυκτικό, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός πολύπλοκου δικτύου διανοµής. Σε µία µεγάλη αγορά, όπως αυτή της Βόρειας Αµερικής, πραγµατοποιούνται καθηµερινά περίπου 17.000 διαδροµές σε καθηµερινή βάση αποκλειστικά και µόνο για τη διανοµή των προϊόντων της PepsiCo. Για την αποδοτική διαχείριση του όλου εγχειρήµατος χρησιµοποιείται το Power4Merch, µία custom εφαρµογή για το iPhone που χρησιµοποιούν οι οδηγοί και οι πωλητές της εταιρείας. Αµέσως µόλις ένα φορτηγό κάνει µία παράδοση σε κάποιο κατάστηµα, οι οδηγοί µπορούν να συµβουλευθούν την εφαρµογή ώστε να γνωρίζουν όλα τα στοιχεία της εκάστοτε παραγγελίας, αλλά και τυχόν εγκεκριµένες αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτήν την τελευταία στιγµή από τους υπεύθυνους του καταστήµατος. Την ίδια στιγµή, οι managers της PepsiCo χρησιµοποιούν το iPad για να αξιολογούν την αποδοτικότητα του δικτύου, να γνωρίζουν όλες τις πληροφορίες που αφορούν στα πλάνα πωλήσεων και τα συµβόλαια, αλλά και να συντονίζουν τις διανοµές. Αν κάποιο δροµολόγιο πρέπει να αλλάξει ή αν είναι απαραίτητο να προστεθεί ένας ακόµη σταθµός σε µία διανοµή, τότε το µόνο που χρειάζεται είναι ένα άγγιγµα της οθόνης του iPad!

Καταναλωτικά αγαθά

Από την οικιακή καθαριότητα έως και την προσωπική φροντίδα, τα πασίγνωστα προϊόντα της Procter & Gamble εκτιµάται ότι χρησιµοποιούνται από το 65% των ανθρώπων του πλανήτη. Για να µπορέσει να υποστηρίξει το ανθρώπινο δυναµικό της σε κάθε γωνιά της Γης, η P&G ανέπτυξε περισσότερες από 50 (!) εφαρµογές για το iOS οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε περισσότερα από 25.000 iPhone και iPad. Ανάµεσά τους το iFactBook για τα εκτελεστικά στελέχη, το οποίο παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία σε πραγµατικό χρόνο, το PeopleFinder, ένας κατάλογος µε τα στοιχεία όλων των εργαζοµένων της εταιρείας σε όλο τον κόσµο,  καθώς επίσης και µία ολοκληρωµένη σουίτα εργαλείων που βοηθάει την οµάδα πωλήσεων της P&G να βρίσκεται σε επαφή µε τους καταστηµατάρχες και να ικανοποιεί άµεσα τις επιθυµίες τους. «Ουσιαστικά, µπορούµε να γνωρίζουµε πότε ένα προϊόν έχει µεγαλύτερη ζήτηση από την αναµενόµενη και να δρούµε άµεσα ώστε αυτό να µην εξαντλείται!», ανέφερε σχετικά ο  Alexey Rikhva, Global Proram Manager της P&G.

Είδη ρουχισµού

Πριν από την έλευση του iPad, ο όµιλος Benetton - ο οποίος διαχειρίζεται τις ετικέτες United Colors of Benetton, Sisley και Playlife - ήταν υποχρεωµένος να µοιράζει στους πωλητές του εκτυπωµένους καταλόγους. Αυτό συνέβαινε τέσσερις φορές τον χρόνο και µόλις 15 ηµέρες πριν από το εµπορικό λανσάρισµα κάθε νέας κολεξιόν. Οι κατάλογοι φυσικά ήταν ογκώδεις, ενώ το κόστος για την εκτύπωσή τους τόσο σε χρόνο, όσο και σε χρήµα, ήταν πολύ µεγάλο. Το σηµαντικότερο µειονέκτηµά τους όµως ήταν ότι δεν µπορούσαν να τροποποιηθούν ώστε να συµπεριληφθούν διάφορες αλλαγές που γίνονται συνήθως την τελευταία στιγµή. Και καθώς στις εκτυπωµένες εικόνες δεν γίνονται διακριτές όλες οι λεπτοµέρειες, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ήταν υποχρεωµένοι να κουβαλάνε σε κάθε τους ραντεβού µε τους πελάτες και δείγµατα που ζύγιζαν έως και 7 κιλά. Πλέον, όλοι οι κατάλογοι της εταιρείας υπάρχουν σε ψηφιακή µορφή στο iPad και φυσικά περιέχουν εικόνες υψηλής ευκρίνειας, ενώ είναι πάντοτε ενηµερωµένοι. Αποτέλεσµα αυτού είναι να εξοικονοµηθούν ετησίως 60 ηµέρες, όσο δηλαδή ήταν και ο χρόνος που απαιτούνταν για την προετοιµασία του έντυπου υλικού. Μία ακόµη εφαρµογή που ανέπτυξε η εταιρεία στο iOS επιδεικνύει µε 3D γραφικά τον καλύτερο δυνατό τρόπο µε τον οποίο µπορεί να γίνεται η επίδειξη των ρούχων στα καταστήµατα